5700 Gyula, Béke sugárút 8. | (térkép) | Hotel: +36 70 676 9774 | Étterem: +36 20 427 6205 | Kapcsolat

Baross Fitness Club
27 Sze

Baross Fitness Club

Bemutatkozás

Baross fitness club

Pátkai Lilla, diplomás gyógytornász vagyok. A Szegedi Tudományegyetemen diplomáztam 2014-ben, ezt követően a Dr. Réthy Pál Kórház intenzív és neurológia-stroke osztályán helyezkedtem el.
A sport szeretete mindig végig kísérte az életemet, sokáig versenyszerűen teniszeztem. A gimnáziumi évek alatt ismerkedtem meg az aerobikkal hobbiszerűen, ami nem sokkal később a „munkámmá” vált. Eleinte alakformáló edzéseket tartottam, de az egyetemi évek alatt megismert mélyizom erősítéssel mindenképpen szerettem volna színesíteni az óráimat. Azt gondoltam, egyesítem a mélyizomtornát az aerobikkal és az akkor igen felkapott testsúlyterheléses mozgásformákkal. Megalkottam egy új edzéstípust, amit Adrenalinnak neveztem el. Mára 13 éve taposom az oktatói deszkát és igen nagyszámú vendégkörre tettem szert.
Az edzőként eltöltött idő alatt sok tapasztalatot gyűjtöttem és egyre inkább azt éreztem, hogy előrébb szeretnék lépni a szakmámban. Vezetői támogatás hiányában komoly elhatározásra jutottam. 13 év munkájának hátat fordítva, önerőből fogok létrehozni egy olyan sportkomplexumot, ami nagy hiányt fog betölteni a békéscsabai sportéletben.

Baross Fitness Club

A munkám során mindig törekedtem arra, hogy egyedit alkossak. Amikor megtaláltam a terem megfelelő helyét Békéscsabán, tudtam, hogy nem egy sokadik „konditermet”, vagy „ aerobiktermet” szeretnék kialakítani. Diplomás gyógytornászként nem hazudtolhatom meg önmagam és egy olyan teremhez szeretném csak adni a nevem, amiben őszintén hiszek.
A Baross Fitness Club egy Funkcionális edzőterem, ahol egyéni és kiscsoportos személyi edzések illetve csoportos tréningek zajlanak. A terem adottságait kihasználva a megszokottól egy teljesen eltérő „edzésrend” került kialakításra . Szigorú időpont beosztásban váltják egymást a csoportos és személyi edzések, viszont vannak olyan különleges terminusok, amikor két edzésforma egy légtérben valósul meg.

Eszköz felszereltség

Nem csupán a terem kialakítása egyedi, hanem az eszközökkel is egy új vonulatot hoztunk Békés megyébe. Nem tárcsás és lapsúlyos gépekkel lett tele a terem, sokkal korszerűbb és „könyörtelenebb” eszközök várják a sportolókat. Az edzéseken légellenállásos gépeket használunk, illetve a legismertebb Crossfit eszközök is megtalálhatók a teremben.

Bővebben

Edzés választékunk

Személyi edzés „Baross Fitness Club módra”

Mivel eszközeinkkel egy teljesen új irányzatot hozunk be a békéscsabai sportéletbe, ezért személyi edzésünk sem a megszokott normákat követi. Előtérbe helyezzük a funkcionális izomzatot, és annak speciális erősítését komoly szakmai háttérrel rendelkező edzőink végzik.
Szedoglavits Vilmos 2 DAN-os TAEKWONDO Mester specialitása leginkább az állóképesség, erő-állóképesség, gyorsizom fejlesztése. Ezt funkcionális köredzésekkel, saját testsúlyos edzésekkel és légellenállásos gépek használatával éri el, amibe a „küzdősport alapok elsajátítását” is belecsempészi. Igazi brutális edzés azoknak, akik szeretik a kihívásokat.
Személyi edzéseink tematikáját Testnevelés Főiskolát végzett sportedzők és diplomás gyógytornászok állították össze, hogy a leghatékonyabb és legszakszerűbb edzésmódszert nyújthassunk a Baross Fitness Clubban.
Személyi edzéseink követelménye:

  • Ízületkímélő
  • A test izom csoportjainak 90%-át dolgoztatja meg
  • aerob és anaerob kapacitás fejlesztése
  • személyre szabott
  • sokoldalú
  • fókuszban a törzs izmainak megerősítése szerepel : Core tréning
  • a funkcionális edzés lényege, hogy a testet a mindennapi élethez legmegfelelőbben alakítsuk ki, majd alkalmazzuk a hétköznapokban az órákon megszerzett tudást
  • a folyamatosan változó edzés programokkal elérjük, hogy a testünk nem szokik hozzá egy adott mozgásformához. Mindig új impulzusokat kap ezért a fejlődés folyamatossága töretlen!
  • kortól és nemtől függetlenül bárki számára ajánlott
  • állóképesség növelése
  • maximális erő növelése
  • robbanékonyság és dinamika

Mivel az eszközök használata sokak számára ismeretlen, ezért egy fontos szabályt vezettünk be termünkben. Szeretnénk elkerülni az esetleges sérüléseket leendő vendégeinknél és sportolóinknál, ezért a légellenállásos gépek használata előtt egy „konzultációs tanfolyamon” kell részt venniük a hozzánk érkezőknek. A tanfolyam három 60 perces személyi edzést foglal magába, ahol vendégünk megtanulhatja a pontos géphasználatot. Minden alkalomkor egy gépet tanulmányoznak és sajátítják el megfelelő használatát. Amennyiben személyi edzőnk megfelelőnek tartja sportolónk felkészültségét az önálló edzésre, edző nélkül is használhatja a gépeket, az erre meghatározott időpontokban.

Adrenalin

Az Adrenalin nevezetű tréningen a mélyizmok erősítésével foglalkozunk, melyet testsúlyterheléses gyakorlatok segítségével végezzük. A edzés során nagy hangsúlyt fektetünk a CORE izmokra- vagyis a törzs stabilizáló izomrendszerre. Ebbe az anatómiai struktúrába tartoznak a hasizmok, a hátizmok és a fenék izmai. Adrenalin egy nehéz, izzasztó edzés, de aki kipróbálja és elég kitartó, tapasztalni fogja milyen is az, amikor az izmok valóban elfáradnak és hamar erősödnek!

CORE-Cross Tréning:

Cross tréning- más néven köredzés- saját szempontok alapján összeállított erőfejlesztő gyakorlatok egymást követő egysége, ahol a gyakorlatok lehetnek:

  • erősítő (leginkább a CORE – törzsstabilizáló izmokat)
  • állóképességi
  • gyorsasági jellegűek

és ezek kombinációi.
A tréning során feladatcsomagokat állítunk fel, ahol különböző állomások várják a résztvevőket. A körtréning fontos eleme a pihenőidő, hiszen a pihenés ideje és minősége jelentősen meghatározza a sportoló fejlődésének eredményét. Éppen ezért minden feladatcsomag után tartunk pihenőidőt, emellett az állomások közötti helyszínváltás is lehetővé teszi a pihenést.
A terhelések állomásonként 30 másodpercet vesznek igénybe. Két állomás egymást követő edzésprogramja sosem ugyanazokat az izomcsoportokat dolgoztatja. Mivel 4 feladatcsomag szerepel az órán és minden csomagban 4 állomást különítünk el, ezért 16 különböző feladatot hajtunk végre az edzés során.

„ÉRTE megérte” speciális személyedzés

Sport várandósság előtt – sport rehabilitáció várandósság után Ez az ÉRTE megérte torna!
A kismamákat leginkább foglalkoztató kérdések egyike, hogy a szülés után mikor nyerik vissza eredeti alakjukat. Természetes, hogy minden nő számára gyermeke ellátása és táplálása a legfontosabb a szülést követő hónapokban, de nem szabad félvállról venni a lelki nehézségeket sem, amiken egy nő átesik szülés után. Nagyon kevés szerencsés hölgy távozik a szülőszobából lapos hassal és kerek fenékkel, ezért legtöbbüknek tenni kell azért, hogy újra jól érezzék magukat a bőrükben. Általában a súlyfelesleg az, amitől szeretnénk minél előbb megszabadulni, de előfordulnak speciális problémák is, gyakrabban mint gondolnánk.
A várandósság ideje alatt sok kismamánál sérül az egyenes hasizom. Ezt az állapotot szokás „szétnyílt hasizomként” emlegetni.
Sajnos elég gyakori szövődménye a terhességnek, de szerencsére speciális tornával korrigálható. A szétnyílt hasizom nem csupán esztétikai problémát jelent, hanem egyéb egészségügyi gondokat is okozhat. Mivel a hasizom ereje gyengül, ezért többek között támasztó funkcióját sem tudja ellátni. Így nagyobb terhelés jut a gátizmokra és a gerincre, ami számos probléma forrásává válik. Valamilyen szintű szétnyílást a legtöbb kismama megtapasztal, azonban ennek mértéke korántsem mindegy.
A hasizom a szülést követő 6-8 hétben saját magától is sokat javul, azonban speciális tornával meg lehet támogatni a regenerálódási folyamatot. Ugyan a szétnyílás az egyenes hasizom mentén látványos, viszont kezelésekor nem elég csupán ezen izommal foglalkozni.
A „hasizom” szó szakember számára gyűjtőfogalomként értelmezendő, hiszen több részre osztható ezen izomcsoport. Nagy hangsúlyt kell fektetni a hasizom többi részére is, hogy eredményt érhessünk el a tornával. Ezért fontosnak tartom, hogy ezt a speciális tornát olyan szakember vezethesse, akinek anatómiai és élettani tudása megfelelő. A gyakorlatsorokat egy képzett oktató állítja össze, aki a kutatók és orvosok által is elismert LoveYourBelly módszerrel dolgozik és vezeti le az órát. Ez alapján biztosan állíthatom, hogy erős szakmai felkészültséggel várjuk az Édesanyákat termünkbe az „ÉRTE megérte” elnevezésű tornánkra hetente két alkalommal, ahol a hasizom fejlesztő és regeneráló gyakorlatok mellett törzserősítő és egyéb alakformáló gyakorlatokkal is színesíti a foglalkozásokat.

FittALAKformáló tréning

Ez az edzés magába foglalja azokat az erő-állóképességet fejlesztő gyakorlatokat, melyekkel a teljes test átmozgatása valósítható meg. Az óra egy intenzív bemelegítéssel indul, majd következik az egész testre kiterjedően, a nagy izomcsoportok foglalkoztatásával az erősítő program. Nóri specialitása a hasizom erősítés, hiszen a Momfitt program meglapítójaként és hivatalos LoveYourbelly oktatóként mindent tud a hasizom anatómiájáról. A gyakorlatok végrehajtásához több segédeszközt használunk, mint például step pad, Fitt ball, kézi súlyzó, gumikötél, Bosu.

Office gym, avagy specifikus törzsizom építés ülőmunkát végzők számára

Sokan úgy gondolják, hogy az irodai munka kevésbé veszélyes, mint a kemény, fizikai munka. Pedig az irodai munkahelyen is többféle kockázati tényezőnek vagyunk kitéve. A folyamatos ülés során gerincünket egyoldalúan, statikusan terheljük, amely derék-, háti- és nyaki fájdalmat, de hosszabb idő alatt akár súlyosabb problémákat, mint például porckorong eltéréseket is okozhat. A hátizmok működése háttérbe szorul, a nyaki izmok görcsössé válnak, amely rossz testtartáshoz vagy akár végtagzsibbadáshoz is vezethetnek Aki naponta több órát ül, jó ha tudja, hogy az ülés jobban terheli a gerincet, mint az állás, ezt szemléletesen mutatja a Nachemson ábra. A helytelen üléskor majdnem kétszeresen (180 százalékosan) terhelődnek a porckorongok az álláshoz képest.
Mindezek elkerülésére a Baross Fitness Club megoldást nyújthat egy célzott , specifikusan a problémára kifejlesztett tornával. A gyógytornász vezette tréningen leginkább mély hát és hasizmokat erősítünk, de nem maradhat el a tartás javítás és a relaxáló hatású nyújtás sem.

Zumba Hip Hop, avagy erőnléti táncedzés Burány Árpi módra

A zumba alapjáraton latin ritmusokra és táncokra épül, ezt fűszerezik fitness elemekkel. Árpi belecsempészte saját stílusát és hip hop elemekkel dobta fel. Egy kis kitörés egy kis box, láb és néhány vádli gyakorlat és egy teljesen egyedi erőnléti táncedzés született. Inkább mai, populárisabb zenékre csinál koreográfiákat, de nem veteti el teljesen a latin zenéket sem. A hagyományos zumbától erősebb Árpi edzése, köszönhető a változtatásoknak, viszont szinte bárki elsajátíthatja pár alkalom után! 24 éves táncmúlttal rendelkező edzőnk mottója: „energiák nélkül nem teljes a mozgás”.

Zona

A ZONA kardio intervall és funkcionális erősítő edzés, ami testzónák szerinti váltakozáson alapszik. Tökéletes zsírégető és állóképesség növelő, mégis szórakoztató edzésforma, ami kihozza a testedből a maximumot. Az edzések blokkokra (általában 10 perces) épülnek. Maga a ZONA elnevezés a testzónáinkra (testrészek, izomcsoportok) utal. Egy-egy blokkban két fő izomcsoportot dolgoztatunk felváltva, ami a helyes kivitelezés és a hatékonyság szempontjából is pozitív. Az órán belül megtalálhatók a különböző edzés típusok : intervall, Tabata, köredzés, kombó, időZóna (time challenge), stop-zóna, piramis, egypercesek.

Mr. tréning

Ezt a speciális csoportos edzést kifejezetten férfiaknak találtuk ki, akik szeretik a kihívásokat. Mire készülhetsz? Erre úgysem tudsz! Egy óra alatt kardió elemekkel, crossfit eszközökkel (Bosu, kettlebell, kézi súlyzó, súlylabda, Rope kötél, TRX stb…), légellenállásos gépekkel ( AirBike, SkiErg, Concept 2 evezőgép), saját testsúlyos gyakorlatokkal teszünk próbára Téged és erő-állóképességedet. Az edzések rendkívül változatosak, nincs két egyforma óra. Mindig a maximumot hozzuk ki az adott helyzetből, lazsálásról szó sem lehet. Diplomás gyógytornászunk biztos fog néhány nehéz percet okozni az erősebbik nem számára a Mr.téning elnevezésű edzésünkön.

Hot Iron

HOT IRON edzésformát szakemberekből álló csoport fejlesztette ki Németországban, 2005-óta jelen van a fitneszpiacon. A koncepció kialakításában, fejlesztésében, sportpszichológusok, testépítők, atléták, orvosok és gyógytornászok vettek részt. Izgalmas, dinamikus, biztonságos, tudományos alapú, és extrém hatékony, ha szép definiált test elérése a cél, nem mellesleg szórakoztató.
A HOT IRON egy csoportos súlyzós edzésmódszer, ami előre koreografált, azaz külön, az adott edzéstervhez írt zenére van felépítve. A gyakorlatok típusa, sorrendje, az ismétlésszám, mind-mind előre megtervezett. Ezért is olyan hatékony, mert tervszerű, szisztematikus, és nem utolsó sorban élvezetes. A gyakorlatokat alapvetően kétkezes, speciálisan erre a célra fejlesztett súlyzó szettekkel végzik a résztvevők, de ugyanúgy tartalmaznak saját testsúlyos gyakorlati mozgáselemeket, vagy tárcsákkal való edzéselemeket is. Magyarországon 2008 óta tartanak HOT IRONT-t, a felmérések szerint az egyik legerősebb az ügyfélmegtartási ereje, azaz, jellemzően, ha valaki kipróbálja, hosszú távon kitart mellette.
Ennek okai: egyrészt, hogy a HOT IRON tényleg segít elérni a kitűzött célokat, azaz a definiáltabb, szebb testet, jobb közérzetet, erősebb ön-és testtudatot biztosít, ha túlsúlyos vagy-gyors fogyást remélhetsz. Vedd figyelembe, hogy a súlyzós edzés egyrészt azonnal égeti a kalóriákat, másrészt az izomrostok fejlődése jelentősen serkenti az anyagcserét, ami megakadályozza a további testzsír lerakódását. Tetőtől talpig átmozgató különféle gyakorlatokat tartalmaz, melyek segítségével javul a szív- és keringési rendszer hatékonysága, az izmok később, lassabban fáradnak, rendkívül erős zsírégető hatása nem hasonlítható más sportokéhoz, nő a teherbíró képesség, valamint javul a koncentrációs képesség.
Másrészt, a HOT IRON egy koreografált edzésmódszer, melyet folyamatosan fejlesztenek, többek között olyan zenei partnerek együttműködésével, mint a MOVE-YA. A folyamatosan frissülő edzéstervek, és zenei anyagok, csak tovább erősítik az edzők, és a résztvevők elégedettségét. A HOT IRON edzésrendszere a biztonság, és a hatékonyság érdekében periodizációra épül, a maximális hatás érdekében érdemes a programokat 8-12 hetente változtatni! HOT IRON 1 alapozó edzésről csak ekkor térhetnek át a vendégek az előzőekre épülő, középhaladó HOT IRON 2-re, hacsak nem az oktató ezt másképp látja.

Baross fitness club – órarend

Bővebben

Galéria

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Privacy Settings saved!
Adatvédelmi beállítások

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Ezek a sütik elengedhetetlenek ahhoz, hogy barangolni tudjon a weboldalon, illetve bizonyos funkciók megfelelő működéséért felelősek.

Fejlesztési okokból a Cloudflare-t CDN hálózatát használjuk. Ezzel a "__cfduid" cookie-t a biztonsági beállítások ügyfél-alapon történő alkalmazásával mentheti. Ez a cookie szigorúan szükséges a Cloudflare biztonsági funkcióihoz, és nem kapcsolható ki.
  • __cfduid

Fejlesztési okokból a Cloudflare-t CDN hálózatát használjuk. Ezzel a "__cfduid" cookie-t a biztonsági beállítások ügyfél-alapon történő alkalmazásával mentheti. Ez a cookie szigorúan szükséges a Cloudflare biztonsági funkcióihoz, és nem kapcsolható ki.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services